Powered By Blogger

Wednesday, May 11, 2011

Kerana Matlamat

Assalamualaikum...
Apa khabar? Semoga anda juga ceria dan sihat selalu..Jangan asyik selubungi diri dengan masalah ye...kalo ada pun,cepat2 kita selesaikan... Jangan terbawa-bawa kesedihan sampai anda  tak boleh bangun semula...
Saya seorang pelajar, yang bukan nya bijak sangat..tetapi...Alhamdulillah,sentiasa mendapat rezeki dari Allah SWT. Rezeki tidak putus-putus datang berkat dari doa ibu bapa dan diri sendiri...Satu lagi amalan membaca surah Al-Mathurat  pada waktu subuh dan asar (ini nasihat dari kawan saya)...InsyaAllah,sentiasa dipermudahkan semua urusan...saya percaya ini semua kerana memang terbukti kebenarannya...kalo tak percaya,cube lah ye..hehehhe
Kembali semula kisah perjalanan hidup sebagai seorang pelajar...saya diberi peluang menyambung pelajaran di USM...Alhamdulillah...USM memang best ....green environment..Pensyarah pun baik-baik belaka...saling bantu-membantu...first register kat cni...sy hampir berputus asa...i’m lost...saya tak tahu nak buek research ape....seminggu jugak la hilang semangat...my SV dh suh bentang cadangan untuk kajian...apa nak buat nie? Yang saya tahu..takut..takut..takut...smpi xboleh nak buek apa...tambahan pula,ada masalah peribadi pulak datang masa tu...lg la down...uhuks..
Tak boleh2...jangan la teruskan sikap gini....bahaya...nnti xde kesudahan...so,apa yang saya buat...g library and then pinjam buku motivasi “Dr HM Tuah Iskandar” (nice book..you all patut baca)....saya pun baca la sampai abis...then muhasabah diri seketika...apa kelemahan diri...apa yang perlu diperbaiki...so, sya dapat satu kekuatan...Dengan usia yang muda...terpaksa juga menempuh alam phD ...tanpa rasa takut dan gerun...yang penting matlamat aku tercapai...mesti tercapai...no arguement...cayuk2
So...memang ada satu semangat baru...tak tau kekuatan tu datang dari mana...Thanks abah n mak, sebab sentiasa bagi semangat kat adik...Terngiang-ngiang nasihat ibu bapa ku...suruh aku cepat-cepat jadi Dr Arihasnida...terus aku mengagahkan diri mencari jalan terbaik...g baca tesis, jurnal and bincang dengan kawan-kawan (Alhamdulillah, ada kawan yang sangat baik)...Akhirnya, aku pun berjaya mendapat idea...n Alhamdullilah SV aku pun turut setuju, and ada skit penambahan la..(it’s normal la..hehehe)
Satu perjalanan hidup yang baru sahaja ditempuhi...tp,kerja berterusan tanpa berhenti....non-stop and you must enjoy your study kalo xnak stress sangat...ingat pesan saya, jangan selfish and sentiasa tolong kawan-kawan dalam kesusahan....tak kurang pun ilmu,malahan bertambah banyak sangat.....sebab tu la saya kata, menuntut ilmu nie mampu menginsafkan kite...selamat beramal..Assalamualaikum


2 comments: