Powered By Blogger

Tuesday, May 10, 2011

Hanya Untuk Kamu

Kau adalah yang terbaik...
yang belum pernah aku miliki,
di tarik-tarik bimbang putus talinya,
di kejar-kejar... bayang pun sukar kelihatan,
Namun, tidak pernah aku mengeluh...

Aku mengharap kau yang terakhir...
walaupun gambaran nya masih kabur,
aku memberikan harapan,
mungkin hanya berangan-angan,
masih berharap mimpi menjadi kenyataan.

Aku dan kamu,
masih jauh perjalanan kita,
hanya Dia yang mengetahui kebenaran,
masing-masing ada impian...
namun,tidak terbuka mulut untuk meluahkan,
semuanya menjadi rahsia...

Aku ingin menjadi yang terbaik...
untuk diriku,
dan juga untuk kamu,
bukan kerana kasih ku pada mu,
tetapi inilah permintaan jiwaku..
Terima kasih kerana mengajar aku...

P/S: Jika kamu membaca puisi aku...aku ingin menyatakan bahawa,aku tak penah ingin menyusahkan hidup kamu...hanya ingin menyenangkan segala urusan kamu...Aku ingin minta maaf jika selalu membuat kamu susah hati

2 comments:

  1. hidup ini satu perjuangan..
    hubungan itui satu kefahaman dan toleransi
    tetapi ia memerlukan kesesuaian..

    ReplyDelete
  2. agree (",)....but masih memerlukan masa untuk mencari kesesuaian

    ReplyDelete