Powered By Blogger

Tuesday, August 23, 2011

Warkah Untuk Si Dia


Walaupun sudah hampir 2 tahun berlalu....kau masih lagi mencari aku... Maafkan aku, hati ini dah tiada lagi perasaan untuk mu...... Segala kesakitan yang pernah dulu kau tinggalkan..kesannya masih ada sampai sekarang sehingga aku tidak bisa lagi membina hubungan baru.. Aku masih lagi mencari ruang untuk pulih, memperbaiki kelemahan diri aku......Untuk bakal suami ku...

Awak...pernah kah awak terfikir untuk berubah? Dekatkanlah diri mu kepada Dia Yang Maha Esa...Janganlah lagi terus-menerus hilang ditenggelami hiburan semata-mata...Hilangkah lah keegoan mu....Muhasabah diri, adalah jalan yang terbaik...Aku tidak pernah sesekali menyalahkan kamu 100%...Perasaan manusia,mana boleh dipaksa...Aku pula tidak cukup sempurna....Dah itu juga ketentuan Dia...

 Jika hari ini kau sedih....aku doakan kau cepat pulih....Berusahalah untuk menjadi seorang yang redha & tabah... Percayalah kepada ketentuan-Nya...Kebahagiaan yang dicari oleh manusia...bukannya sementara...Carilah kebahagiaan yang kekal abadi....Teruskan berdoa...Sesungguhnya....Allah itu Maha Mengasihani...Kerana Dia...aku semakin bahagia & tenang...Seorang kawan ku pernah berkata...Jika hati manusia dipenuhi dendam...kehidupan yang dilalui terus menjadi gelap...Tanpa cahaya... Dan jika kita saling memaafkan orang lain, hidup akan bertambah aman...damai...tiada lagi persengketaan...segala urusan akan dipermudahkan.....

Aku doakan kau bahagia...& sentiasa dimurahkan rezeki..Apa yang berlaku, ada hikmah nya...Maafkan aku jika sms mu tidak kubalas...Aku harap kau faham...Maafkan aku...

1 comment:

  1. bila hati disakiti
    amat payah utk sembuh sperti dulu
    mmg ia akan meninggalkan kesan dalam diri
    tapi anggaplah kesan/parut itu adalah pengajaran dan kenangan untuk masa depan
    mungkin itu adalah satu proses pengajaran dan pembelajaran dalam mengenal erti hidup dan erti siapa manusia ini
    go with your life don't look back
    mungkin untuk toleh kebelakang supaya kita tidak mengulangi kesalahn yang sama yang telah dia buat pada kita..
    insyaallah ari..

    all is well

    ReplyDelete